::Be beauty::
UKKM : Ujian Kecenderungan Kemasukan ke MRSM
Sunday, December 9, 2012 @ 7:44 AM | 0 Comment [s]

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


Disebabkan kesibukkan yang amat melampau pada cuti sekolah ni so aku tak ada masa nak update blog . al maklumlah aku kan bakal menjawat jawatan perdana menteri malaysia . hahahaha . dalam erti kata lain aku malas . 

27.11.2012 hari jadi siapa tuh ? anyway happy bithday untuk manusia2 yang dilahirkan pada tarikh tersebut . actually 27 tuh aku ambik exam UKKM dekat MRSM PONTIAN . mesti korang cakap tak boleh jauh lagi agaknya kan ? ngaku jelah wei . ramai yang tanya aku "wei najwa asal tak amik test dkt MRSM Johor Bahru atau lebih dikenali dengan nama MRSM Seri Alam kan lebih dekat" . aku dengan riaknya cakap dekat kawan "aku sebenarnya  nak cuci mata tengok tempat orang" . cerita sebenarnya aku applied awal . masa aku isi borang tuh tak ada nama mrsm johor bahru .  so nak tak nak kena amek test tuh dekat pontian sebab tu je yang paling hampir . suka menyusahkan mak bapak aku jeh sebab kena hantar jauh2 . mak mohon cubit anakmu ini . 

sampai sana pukul 1.30 ptg . ayah aku singgah jap dekat surau sebab nak solat zohor . dah settle solat gerak pergi MRSM . sampai je sana terus call 3 orang lagi kawan tanya dekat mana diaorang . alhamdulillah dapat amek perikse satu lab dgn diaorang  . tak dapat kawan baru pon sebab kiteorang berempat duduk dekat satu tempat . kira sebelah aku tuh kawan2 aku jugaklah  . aku senyum dekat budak yang duduk sebelah kawan aku , haram dia nak senyum balik dekat aku . punyalah bersungguh-sungguh aku senyum dekat dia sampai tayang hampir kesemua batang gigi aku yang putih lagi bersinar ni . tak pe kau tak pe . tapi ada jugaklah yang patern dia mcm aku ni senyum sampai nampai semua gigi . comel budak perempuan tuh . kite orang senyum serentak . senyum macam dah lama kenal . masa tuh aku dekat tepi toilet dia nak turun tangga . tapi tak sempat tanya nama . 

esya gemuk....hahaha


back to the topic .kita akan jawab ukkm ni pakai komputer . dah maju rupanya . aku pikir pakai ketas . bagi aku soalan math dia susah . 40 soalan dalam masa 1 jam . tak terkencet pulak kan nak jawab soalan math yang susah tahap langit ketujuh tuh . sebenarnya soalan math dia macam soalan pmr tapi dia bagi yang aras tinggi punya sampai aku tak dapat nak bezakan ni soalan ke atau biji rambutan . jangan penah terpikir untuk meniru sebab soalan korang takkan sama dengan soalan yang dia kasik dekat budak yang duduk sebelah korang . contoh kalau korang tengah buat soalan no 1 tak semestinya orang sebelah korang akan buat soalan no 1 macam korang . mungkin soalan no 1 korang akan ada dekat soalan no 12 orang sebelah . aku tengok soalan no 1 susah dia macam soalan pmr no 30 . blanked untuk seketika .  skip punya skip dah sampai soalan no 4 .satu pun aku tak jawab lagi . ini tidak boleh dibiarkan sebab kalu dibiarkan akan jadik lebih parah separah orang yang tengah berpeluk dengan orang yang bukan muhrimnya . so aku back semula ke soalan no 1 . 1 jam korang akan rase mcm 30 minit jeh . kalkulator yg korang bawak tuh akan jadik macam perhiasan je . takkan sempat untuk korang tengok jawapan orang sebelah kecuali korang sendiri yang terlebih  peramah  tanya jawapan . 

paper sains dia ada 50 soalan jawab dalam masa sejam . so far so good . tak susah kalu korang baca buku sains . personality question dia ada 100 . best soalan ni . tak perlu pikir2 . jawab ikut kata hati korang . aku rase kita kene pilih jawapan yg ade ciri2 kepimpinan dan sains . sebab itu lah ciri2 murid yg MARA nak kan ?


aku sarankan korang untuk baca buku dan ingat segala formulae2 math . sebab dia tak kasik formulae2 tersebut . tension betol  .nasib aku dah letak minyak pelincir dekat otak aku yang dah berkarat ni .masa dalam kereta ada jugak lah selak2 buku . masuknya tak jugak . last2 amek phone snap  gambar dengan esya . 

eceh konon2 comel lah tuh

buddyz



so untuk sesiapa yang bakal mengambil UKKM ni goodluck..

p/s : senyum itu sedekah
p/s : senyumlah diamana pun anda berada
p/s : senyum jelah dekat orang yg dah bersusah payah senyum dekat kau(perempuan perempuan)



najwa fatini
satu sekolah kenal aku

Labels:



Older Post | Newer Post
❤ Owner ❤


we are the person who wrote this blog . I like black white colour . You ?? Please be nice here and don't copy what's mine! Don't Judge a Book By It's Cover :) :).


Entry Profile Links



❤ Tagboard ❤

Put your Cbox here :)

❤ Big thanks ❤
Template by : Izyanyancinnamon
Big help : Nurul
Edit by : You :)