::Be beauty::
# Bodoh 1
Thursday, December 13, 2012 @ 5:16 AM | 0 Comment [s]

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh


sejujurnya aku memang teringin sangat nak post kat blog ni pasal ekonomi negara , masalah dalam mahupun luar negara , kehidupan manusia , alam haiwan , kebodohan manusia , politik , sejarah kesultanan melayu melaka , agama , haiwan ternakan , akuatik , jin dah blah blah . tapi apakan daya aku hanya lah seorang manusia yang sememangnya pemalas untuk menaip panjang lebar . seperti yang korang sedia maklum aku ni ada penyakit pemalas tahap langit ketujuh . bertapa malasnya aku nak menaip . 

back to the real topic . apa dan kenapa title tu aku letak bodoh 1 ? sebab entahlah . title tu je yang aku mampu pikirkan buat masa ni . 

pra remaja 13-15 adalah antara golongan2 yang biasanya tergolong dalam golongan bodoh 1 untuk kali ini . sebab mereka2 inilah yang menjadi parasit merosakkan bahasa ibunda . sering menjadikan laman sosial khususnya facebook sebagai tempat melepaskan nafsu amarah dan sebagainya . buat status yang beremosi dengan tatabahasa dan kosa kata yang ntah pape kau pikir orang suka ke ?

contoh status yg si bodoh buat

"oiyy...shiall lah betiwna turh..koe engat are que batark kew ngan balark koe" . 

sememangnya mereka2 ini sangat kreatif dan kreatif dan kreatif  kerana mampu mencipta serta membuat ayat yang ntah pape tuh . aku rasa mungkin mereka2 ini merasakan  ianya sangat cool dengan membuat ayat sebegitu rupa . hodoh betul rupanya . nak dimarah , anak orang . bukannya mereka ni tak ada otak untuk berfikir secara rasional dan waras . kekadang aku rasa nak hacked account2 mereka ini . tapi aku tak adalah sekejam tu . 

dan lebih bodoh dari si penulis adalah rakan2 penulis yang bukannya nak menegur penyalahgunaan perbendaharan kata  malah menyahut dengan kata2 yang lebih kurang sama bunyinya. dua2 otak sama .

apa ke dungunya budak2 sekolah zaman sekarang ni ? kenapa suka sangat buat ayat macam budak tak pernah pergi sekolah ? sia2 pulak rasanya mak bapak kau hantar kau pergi sekolah dengan yurannya lagi tambang bas , duit minyak dan duit belanja untuk korang . tukar2 ejaan. kau pikir comel ke ? cool sangat dah buat ayat macam tu ? buat status ntah pape . pastu bajet ramai orang nak tekan "like" untuk status kau ?

wahai adik adikku sayang serta rakan2 . gunakanlah laman sosial itu sebaik -  baiknya .tulislah status pasal ayat2 motivasi ke , bola ke , haiwan ke . 

p/s : cintailah bahasa ibunda kita

p/s : gunakanlah teknologi yg ada dengan lebih bijak


najwa fatini
satu sekolah kenal aku

Labels:



Older Post | Newer Post
❤ Owner ❤


we are the person who wrote this blog . I like black white colour . You ?? Please be nice here and don't copy what's mine! Don't Judge a Book By It's Cover :) :).


Entry Profile Links



❤ Tagboard ❤

Put your Cbox here :)

❤ Big thanks ❤
Template by : Izyanyancinnamon
Big help : Nurul
Edit by : You :)